16.11.09

Biodata Nora Danish yang Lengkap

Biodata Nora Danish ini diambil dari wikipedia dan juga laman-laman web tempat yang memaparkan mengenai biodata Nora Danish.

Biodata Nora Danish

Nama sebenar beliau adalah Nora Binti Mohd Danish Hanif. Namun terdapat kekeliruan mengenai nama sebenar Nora Danish di internet dimana di wikipedia menulis nama beliau adalah Nora Danish Mohd Hanif. Berdasarkan sumber yang lebih dipercayai menerusi laman web sinemamalaysia, nama pada biodata Nora Danish adalah Nora Binti Mohd Danish Hanif.

Tarikh dan Tempat Lahir Nora Danish

Untuk tarikh lahir pada biodata Nora Danish yang ada di internet tidak ada percanggahan. Tarikh lahir Nora Danish adalah pada 3 Mac 1982. Nora Danish dilahirkan di Kuala Terengganu.

Latar Belakang Pendidikan dan Karier Nora Danish

Walaupun beliau dilahirkan di Terengganu, namun beliau sebenarnya tidak dibesarkan dan bersekolah di Terengganu. Rekod pada biodata Nora Danish hanya menulis sekolah menengah dimana tempat beliau belajar iaitu di Sekolah Menengah Kebangsaan Convent,Kajang,Selangor.
Selepas menamatkan SPM, beliau terlibat dalam bidang modelling dan pengiklanan. Nama beliau melonjak dan mula popular ketika beliau berlakon dalam sitkom Puteri sebagai pelakon utama bersama dengan Beego.
Biodata Nora Danish


Filem dan Drama Nora Danish

  1. Antara beberapa filem dan drama yang beliau bintangi adalah:
  2. Puteri as Puteri Fara Bte Nordin
  3. Pendekar 5 as Tun Fatimah
  4. Sumpah Bunian as Siti Hawa
  5. Tiga Serumah Season 1 and 2
  6. Putera Katak as Tina
  7. Arjuna as Cempaka
  8. Senario: Pemburu Emas Yamashita as Dr. Lisa [filem]
  9. Gila-Gila Pengantin Popular as Mala [filem]
  10. Jangan Pandang Belakang Congkak 2 [filem]
  11. Cuti Cuti Cinta as Eeva [filem]

Perkahwinan Nora Danish

Nora Danish pernah berkahwin dengan Toh Muda Rizal Ashram Ramli anak lelaki kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat Malaysia, Tan Sri Ramli Ngah Talib. Mereka berkahwin pada 20 Jun 2006 dan bercerai pada Julai 2008.
Hasil perkahwinan tersebut Nora Danish dikurniakan seorang anak lelaki.
Itu sahaja serba sedikit mengenai biodata Nora Danish yang mampu untuk disenaraikan. Maklumat mengenai biodata Nora Danish ini juga bersumberkan dari internet sahaja.

1 comments:

Awal Syah said...

Awal Syah : Hi pn. nora, saya mmg minat dgn pn. nora, just nak berkenalan.. itupun kalo diizinkan, bagaimana keadaan anak dan pn. nora?? sihat?? (Helanghitam87@yahoo.com)

Followers